Rabu, Mac 21

Sejarah Pendidikan



Ingin menyelusuri sejarah persekolahanku? Aku akan berkongsi serba sedikit tentang sekolah-sekolahku yang merupakan medium untuk aku menuntut ilmu, membina aku menjadi insan, dan mengajar aku pelbagai ilmu dan kemahiran.



Memulakan pendidikan awal di Tabika Perpaduan Kg Tanjung Batu Laut, Tawau.

Apabila melangkah ke peringkat rendah persekolahan, aku dihantar ke Sekolah Rendah Kebangsaan Bandar Tawau, iaitu pada tahun 1996 hingga 2001.


Pada peringkat menengah pula, aku melanjutkan pelajaran ke Sekolah Menengah Kebangsaan Kuhara Tawau, iaitu pada tahun 2002 hingga 2006 manakala peringkat prauniversiti pula pada tahun 2007 hingga 2008.

Kini, aku sedang melanjutkan pengajian di peringkat tinggi, iaitu di Universiti Pendidikan Sultan Idris, Tanjong Malim Perak dalam kursus Ijazah Sarjana Muda Pendidikan Bahasa Melayu dengan Kepujian. Pengajian ini berlangsung pada tahun 2009 hingga 2013. 

p/s: semoga aku dapat melanjutkan pelajaran hingga ke peringkat tertinggi, mencapai cita-cita, merealisasikan harapan kedua ibu bapaku yang banyak berkorban, dan paling penting berjaya dunia akhirat. AMIN...

-Dian Adni-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan