Rabu, Mac 21

Makanan Kegemaran

Banyak-banyak makanan dan masakan, makanan dan masakan apa yang paling sedap ???

Makanan dan masakan moden?
Makanan dan masakan tradisional?

Jika soalan itu ditujukan kepada aku, maka dengan penuh senyuman aku akan kata...



Makanan yang dimasak oleh mak aku (^_^)

Aku sangat suka apabila mak masakkan:

Ketam masak kari
Udang masak sos
Ayam masak merah 
dan
Ayam masak kicap


Aku sangat suka apabila mak masakkan:

Labu masak santan
Daun ubi masak santan
Sambal tempe
dan
Tauhu Goreng


Aku sangat suka apabila mak menghidangkan:

sambal kicap
dan 
sambal tumis

Konklusinya, apa jua makanan atau masakan yang dimasak dan dihidangkan daripada air tangan mak aku sangat suka. Sesungguhnya, melalui masakanlah cara mak, ibu, umi, mami kita menyalurkan kasih sayang mereka. Oleh itu, hargailah setiap masakan yang mereka masak dan hidangkan walau sekadar nasi berlaukkan ikan kering sekalipun. 


-Dian Adni-



Tiada ulasan:

Catat Ulasan